Nederlands Gitaar Forum

Ga terug   Nederlands Gitaar Forum > Gitariteiten > Alles over je gitaar

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 26-11-15, 20:53
Eltjo's avatar
Eltjo Eltjo is offline
Maestro

Standaard Taylor is verworden tot een BS-bedrijf

Begrijp me niet verkeerd - Taylor maakt de beste gitaren ter wereld, maar ik erger me steeds meer aan de onzin-verhalen die ze vertellen in het kader van 'marketing'. Ik keek vandaag weer eens een beetje rond op het internet en heb me werkelijk groen en geel geërgerd. Ik heb ze zojuist zelfs een email gestuurd:

You create the best guitars in the world, but the sales stories you spread around are - with all due respect - complete BS.

A few examples: the 'pendulum motion' of the bridge saddle related to ES2, the diagonal struts on the backplate that 'free up the response of the back' and 'the braces providing an energy transmission network for the top and back'... and there are many more.

[...]

What you tell your customers violates simple laws of physics and is a complete misinterpretation of the way a guitar produces its sound. It insults me as a customer and degrades you as a company. Please get rid of your marketeers and come back with an honest story. Your guitars and your customers deserve it.

Ik heb vandaag waarschijnlijk geen vrienden gemaakt in El Cajun. Maar iemand moest het ze zeggen.
Oud 27-11-15, 11:51
GreyDay's avatar
GreyDay GreyDay is offline
Indian Rosewood

Lokatie: Franeker, the Netherlands
Standaard Benieuwd

Hallo Eltjo,

Ik ben zeer benieuwd of je antwoord krijgt op je mail en wat dat antwoord inhoudt.
Volslagen onduidelijk wat ze met deze kretologie willen bereiken; de leek begrijpt het niet en de expert(s) trappen er niet en en raken gefrusteerd.
Groeten,

Douwe

PS Om je een beetje op te vrolijke mijn nieuwste versie van trussrod cover 'Eltjo'
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Studio_20151122_093556.jpg‎ (39,8 KB, 28x gelezen)
Oud 02-12-15, 23:55
Gerhard's avatar
Gerhard Gerhard is offline
Indian Rosewood

Lokatie: Kampen
Standaard

Stuur ze een gratis exemplaar van jouw boek. ��
Met citaat antwoorden
Oud 04-12-15, 18:59
Eltjo's avatar
Eltjo Eltjo is offline
Maestro

Standaard

Dat zou ik zeker doen als ik daar serieuze feedback op zou krijgen. Vroeger kon je nog redelijk communiceren met de mensen in El Cajun, maar met het nieuwe yuppen-management is dat helemaal veranderd en gaat alles via webformulieren en tussenpersonen. Ik kan dus net zo goed een boek naar de Kerstman sturen.
Oud 31-12-15, 22:36
Karel's avatar
Karel Karel is offline
Indian Rosewood

Lokatie: Wassenaar
Standaard

Van de Taylor ES pick-ups heb ik, ondanks Taylors 'wetenschappelijke onderbouwing', nooit iets moeten hebben. Ook de ES2 heb ik nog een faire kans gegeven, maar het was gewoon niks. Een gitaar beoordeel je natuurlijk niet op basis van een pick-up, maar Eltjo legt op dat punt wel de vinger op de zere plek: helaas een heleboel humbug! Bij ieder model eindigde ik strijk en zet met inruil en met vervolgens een order voor een gitaar zonder ingebouwde ijzerwinkel. Daar bouwde ik dan wel weer mijn vertrouwde passieve K&K in. Want een zo mooi mogelijke akoestische versterking is toch wel een groot goed.

Elders zei ik al dat ik een beetje van mijn geloof in Taylor ben afgevallen. Na 20 jaar vele modellen te hebben bespeeld, begon ik steeds meer behoefte te krijgen aan een persoonlijker geluid - een meer 'eigen' gitaar met een warmte die ik bij mijn Taylors langzaamaan miste. De Taylors zelf speelden altijd lekker, maar desondanks zette het haakje van wat er voor mij ontbrak zich steeds hechter vast in m'n hoofd. Dat zette voor mij de toon in mijn zoektocht naar iets anders. Daarbij kwam ik voor het eerst in contact met en over de vloer bij Rudy Bults TFOA. Wat een uitzonderlijk gitaarparadijs daar in Dedemsvaart!! Ik kon er uren in alle rust de mooiste gitaren bespelen. Inmiddels heb ik een Taylor verkocht, een andere ingeruild en ben ik de supergelukkige eigenaar van een 'pre-owned' Koa/Alpine Lowden S-35 - een gitaar waar ik steeds wanneer ik haar bespeel een haast wee gevoel van in de lendenen krijg. Ik dacht altijd dat Taylor het patent had op snel, soepel en makkelijk, maar mijn S-35 hals speelt oprecht even makkelijk, zo niet nog makkelijker, lekkerder. Mijn GS-mini als reisgitaar zal ik nooit van de hand doen, maar voor het overige is 2015 dus wel een jaar van een totale heroriëntatie geworden. Met een opgeruimd gemoed kijk ik uit naar 2016 en heel veel gitaar spelen. Dat wens ik jullie allen op deze oudejaarsavond ook toe.

If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
Met citaat antwoorden
Oud 01-01-16, 16:05
TonN's avatar
TonN TonN is offline
Brazilian Rosewood

Wink

Citaat:
Elders zei ik al dat ik een beetje van mijn geloof in Taylor ben afgevallen. Na 20 jaar vele modellen te hebben bespeeld, begon ik steeds meer behoefte te krijgen aan een persoonlijker geluid - een meer 'eigen' gitaar met een warmte die ik bij mijn Taylors langzaamaan miste. De Taylors zelf speelden altijd lekker, maar desondanks zette het haakje van wat er voor mij ontbrak zich steeds hechter vast in m'n hoofd. Dat zette voor mij de toon in mijn zoektocht naar iets anders. Daarbij kwam ik voor het eerst in contact met en over de vloer bij Rudy Bults TFOA. Wat een uitzonderlijk gitaarparadijs daar in Dedemsvaart!! Ik kon er uren in alle rust de mooiste gitaren bespelen. Inmiddels heb ik een Taylor verkocht, een andere ingeruild en ben ik de supergelukkige eigenaar van een 'pre-owned' Koa/Alpine Lowden S-35 - een gitaar waar ik steeds wanneer ik haar bespeel een haast wee gevoel van in de lendenen krijg. Ik dacht altijd dat Taylor het patent had op snel, soepel en makkelijk, maar mijn S-35 hals speelt oprecht even makkelijk, zo niet nog makkelijker, lekkerder. Mijn GS-mini als reisgitaar zal ik nooit van de hand doen, maar voor het overige is 2015 dus wel een jaar van een totale heroriëntatie geworden. Met een opgeruimd gemoed kijk ik uit naar 2016 en heel veel gitaar spelen. Dat wens ik jullie allen op deze oudejaarsavond ook toe
Beste forumleden,

Bij deze, een goed en voorspoedig en vooral gezond 2016 toegewenst! Karel, welkom bij de "Lowden" club.
Oud 01-01-16, 16:09
Dick Dick is offline
Hawaiian Koa

Standaard Bedankt

Fijn dat er zo veel experts zijn.

Voorspoedig en vooral gezond 2016.
Met citaat antwoorden
Oud 01-01-16, 17:22
TonN's avatar
TonN TonN is offline
Brazilian Rosewood

Standaard

Citaat:

Ach, hoor ik hier een ondertoontje, of vergis ik mij nou ?

Ik kom met de deur in huis vallen en had jou berichtje nog niet eens gelezen. Dick, succes en veel plezier met je Taylor 814 !
Oud 01-01-16, 19:24
Karel's avatar
Karel Karel is offline
Indian Rosewood

Lokatie: Wassenaar
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dick Bekijk bericht

Dick, hoewel ik echt niets met ES heb, kan ik geen slechte dingen over Taylor zeggen. Ik heb er niet voor niets 20 jaar op gespeeld. In mijn zoektocht naar de niet bestaande heilige graal wilde ik toch verder. Waar ik spijt van heb is dat ik mijn eerste 1996 714 Ced ooit van de hand heb gedaan in die zoektocht. Dat was een hele bijzondere Taylor, alleen voor mijn kleine postuur wat aan de grote kant. Daarna heb ik alleen nog maar (een hele reeks) 'twaalven' bespeeld. Hoewel ik mezelf als Taylor adept jarenlang moed inpraatte, bleef er toch altijd iets wringen - niet zo zeer versterkt met mijn K&K, als wel akoestisch. Wellicht dat de nieuwste Andy Powers Taylor-bouw mij had kunnen vermurwen, maar ik ben dus nu een nieuwe weg ingeslagen. De Lowden S-35 is in ieder opzicht een formidabel instrument gebleken. Klein, met een akoestisch groot, warm en zeer gebalanceerd geluid (ieder noot klinkt!) en versterkt ook nog eens een lust voor het oor.

If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
Met citaat antwoorden
Oud 01-01-16, 22:52
Eltjo's avatar
Eltjo Eltjo is offline
Maestro

Standaard

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Ik heb nooit een Lowden gehad, maar ik kan beamen dat het geweldige gitaren zijn. De eerste keer dat ik op een Lowden speelde, dacht ik bij mezelf: deze gitaar is totaal anders dan alles wat ik tot nu toe in mijn handen heb gehad! Ik kreeg een foldertje mee naar huis met een voorwoord van George Lowden himself, die schreef: "Ik wil gitaren bouwen waarvan mensen denken: deze gitaar is totaal anders dan alles wat ik tot nu toe in mijn handen heb gehad!"

Nou, dat is hem dus gelukt. :-)
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten